Padda eller dator?

Här har jag börjat morgonen med att beställa nytt internet åt oss. Vi har nämligen en Smart tv som inte riktigt kommer till sin fulla användning eftersom vi inte har wifi utan bara en vanlig mokkula. Men nu har jag ändrat på det. Samtidigt funderar jag på ny dator. Den vi har mår riktigt dåligt, den har gjort det länge redan och jag är förvånad att den har fungerat alls så här länge. Nu är det ju så att jag skulle vilja ha en iPad, har alltid viljat det men inte riktigt haft pengarna att satsa på både en sån och en dator. Men nu undrar jag ifall vi skulle klara oss med bara en iPad och ingen läppäre? Har någon erfarenhet? Vi använder datorn mest till att titta på tv. Vi har den kopplad till tvn och tittar på Netflix, Katsomo, Arenan, Swefilmer m.m. Men nu borde vi ju kunna börja använda tvn direkt till det här när vi får wifi. Jag har ingen aning hur en Smart tv egentligen fungerar så det ska bli roligt att se. Surfar gör vi inte mycket på datorn, vi använder mest smarttelefonerna till det. Räkningarna betalar vi på datorn men det kan man väl göra lika bra med en iPad. Nu behöver jag ju inte längre skriva skolarbeten heller så jag behöver inte en dator för det. Men alltid ibland kommer det ju saker man behöver skriva. Får man word och excel till en iPad? Det här är nog något jag måste fundera allvarligt på innan jag köper något nytt. Och hoppas på lite bidrag när jag nu har födelsedag i veckan.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Padda eller dator?”

  1. vi använder dagorn till räkningar och sånt. ipad till allt annat! Skulle aldrig orka skriva på ipad, så då är det nog datorn. 🙂

Kommentera

