Första paddinlägget

Lördag idag och jag ska passa på att skriva mitt första inlägg från iPaden innan jag går och sova. Vi var ute hela familjen på förmiddagen. Adde åkte lite pulka och så fick han åka på gräsklippartraktorn med pappa när de plogade lite snö. Det har varit en skön dag idag. Nu på kvällen började vi se en serie på Netflix som hade fem avsnitt och den visade sig vara så bra att vi inte kunde sluta titta före vi sett alla. Men nu måste jag nog snart göra mina killar sällskap i sovrummet.

Vi är nu på tredje dagen med helt laktosfri diet för Adde. Igår tyckte de på dagis redan att man märkte skillnad men sen hemma tog han igen det och det var som förut. Men idag har vi märkt skillnad. Han har endast kakkat två gånger och det har inte varit lika löst som det brukar. Kanske det faktiskt är så att han har laktosintolerans som vi. Vi började fundera på om det kanske är därför som han alltid har varit ganska klen och inte ökat så mycket i vikt heller. Nå tiden får utvisa. Skönt skulle det vara att veta åtminstone.

Det går ju bra att skriva med paddan. Det enda som stör är att det är autocorrect på så jag måste hitta var man stänger av det. Fast ibland rättar den faktiskt rätt när jag skriver fel. Sen är ”bakåt” tangenten inte på samma ställe som på telefonen så när jag nu ska ta bort något jag skrivit fel så blir det stor bokstav istället. Men jag lär mig väl, kanske.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

