Blivande frisör?

Igår hamnade jag klippa Addes hår. Pannluggen började hänga i ögonen på honom så jag fick ta fram Fiskars saxen. Min mening var att bara ta pannluggen men när jag sen började så tänkte jag ändå att äh vad fan och så klippte jag lite till. Jag har länge sett på hans bångstyriga hår som är långt på en del ställen och kort på andra och funderat vad jag ska göra. Nu klippte jag det, inte blev det så super bra men helt lyckat nog. Det är ju inte direkt det lättaste att klippa en liten skit som svänger på huvudet stup i kvarten. Han blev riktigt stilig och ser igen lite äldre och klokare ut. Idag har hans mage igen varit bättre. Så pass bra att jag tror att jag redan imorgon ska ringa till rådgivningen för att få ett intyg på laktosintoleransen. Det känns bra. Vi var en sväng till mina föräldrar idag och de hade köpt en Mumin cd till vår lilla Muminfantast. Gissa om han var glad och dansade här ikväll. Själv har jag äntligen börjat läsa på min nya bok idag. Och så är det måndag igen imorgon och en stressig vecka framför på jobbet. Jag borde ha sovit mycket mer den här helgen men jag har som vanligt prioriterat andra saker. Imorgon lär jag ångra det.

20140119-205836.jpg

20140119-205919.jpg

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

