Resefunderingar

Vi har nu en tid redan funderat på att resa till Sverige och hälsa på lite släkt och kompisar där. Det svåra är ju att hitta tiden till det bara, särskilt då jag inte har någon semester eller ledigt att ta ut, så vi är ännu lite i planeringsskedet. Vi har tänkt åka med kvällsbåten från Åbo, och hoppas kanske på att kunna pricka in den nya Grace så att vi skulle få uppleva den också innan den förfaller. Det är ju bara det att den går ut väldigt sent på kvällen och är i land väldigt tidigt på morgonen och vi ska ha Adde med. Så hemskt mycket hinner vi nog inte uppleva båten alls. Det jag undrar mest över är om man snabbt får något kvällsmål någonstans på båten, gärna gröt, så att man sen nästan genast kan gå och sova? Annars orkar han nog inte upp på morgonen sen när vi ska av båten igen. Men jag har ingen erfarenhet av att åka med barn med sig. Morgonmålet på båten tror jag att vi får skippa isåfall och äta någonstans i land, men det får man ju se. Så kanske någon av er som läser har lite erfarenhet och kan berätta hur ni har gjort?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

