Små saker

Ja ni ser att min paus inte blev så lång. Idag har varit en sån dag då jag har haft lust att skriva, men imorgon vet man inte igen.

Höjdpunkten de senaste dagarna har varit Paradise Hotel. Lite tragiskt kanske att det är det bästa på hela dagen men jag är helt besatt. Tänk att det är final nästa vecka och sen är det slut. Snyft.

Adde snarvlar på så otroligt mycket nu. Alla påpekar det, våra släktingar, de på dagis och alla som träffar honom. Det har verkligen gått framåt de senaste veckorna och han kan massor med ord, det går inte att göra någon lista längre. Han härmar nästan allt som man säger. Det är roligt men lite farligt också, nu gäller det att håll tungan rätt i mun. Det roligaste är när han säger high five och kastar upp handen.

Tänk att han har varit utan tutt över en månad nu. Jag har hunnit glömma att vi nånsin haft något sånt hos oss ens. Tuttarna tror jag är kvar där jag gömde dem ännu, kanske dags att kasta bort dem. Det gick så jäkla lätt med avvänjningen till sist och slut och har alla gånger varit värt det.

Vi har för tillfället bara en bil. Det har varit mycket bilaffärer hos oss de senaste åren och det är alltid snabba ryck när det händer. Så nu är det surfing efter bilar alla dagar som gäller. Tur att vi får låna en bil åtminstone för en klarar vi oss inte med. Får se vad för skrot som kommer hit till nästa, hehe.

Jag har köpt gardiner! Vi har bott här över två år utan gardiner. Stänger fick vi upp i somras tror jag och till julen köpte jag gardiner till köket och nu äntligen till vardagsrummet och matsalen också. Jag var så ivrig igår att jag hängde upp dem genast ostrukna men det ser förjävligt ut så jag måste ta ner dem på helgen och stryka dem. Annars är det ju ganska hemtrevligt med gardiner. Adde är också så gammal och förståndig nu att han inte hänger i dem, tack och lov.

Så mycket händer det inte men det är en del småsaker. På jobbet är det rätt så lugnt igen för tillfället och på helgen ska vi på 2-års kalas. Det har varit en hel del kalas på sistone och Adde pratar om kaka hela tiden. Och mera kommer det att vara, nästan varje vecka.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

