Äta och sova, det bästa som finns

Den här helgen har vi nog bara sovit och ätit. Adde har sovit sköna 12 timmars nätter igen efter att ha vaknat tidigt hela förra veckan. Han har också ätit som en häst både igår och idag. Det om något är skönt. Idag rusade han till köket och sa äta äta när jag skulle börja laga mat. Sen klättrade han upp i matstolen och satt och skulle ha av alla ingredienser. När maten sen var färdig rusade han igen iväg och sa äta äta. Roligt att han vill äta igen. Jag borde nog göra något åt mina matvanor. Jag äter för mycket skräpmat och godis och känner mig som en ballong hela tiden. Sova mera borde jag också göra. Jag har kommit tillbaka i mina dåliga sovtider igen och sitter uppe allt för länge på kvällarna. Vuxentiden har varit så liten på sistone så man får ta ut den på kvällarna istället. Tur att det finns frivilliga barnvakter, skulle vi bara förstå att utnyttja dem också.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

