Senaste nytt

Här kommer inlägget som jag tydligen aldrig publicerade igår, hönshjärna.

Jag har haft några dagar då jag inte har ägnat en tanke åt bloggen. Rätt så skönt måste jag medge. Så vad har hänt då? Inget speciellt faktiskt. Förra veckan gick snabbt och det var bara måndagen som kändes riktigt sur när pojkarna blev hemma och jag måste jobba. Egentligen var det riktigt lyxigt när jag slapp lämna och hämta på dagis en hel vecka. Vi träffade lite kompisar förra veckan, det kändes som väldigt länge sen sist. På helgen var vi på 40-års kalas som blev ganska kort för vår del då Ben inte riktigt var i form. Jag hade flyt på jobbet förra veckan och uppnådde några mål. Hela söndagen slöade vi bara, det var som en krapula dag och jag var sjukt trött efter att ha byggt på sömnskulden en lång tid. Tyvärr så har Adde slutat sova länge på morgnarna och jag kan inte sova när han är vaken fast han är i ett annat rum. Men nu är det ny vecka och jag är faktiskt piggare igen.

Idag när jag sökte Adde från dagis så var de ute. Vi har vad jag tycker den bästa halaren för sånt här väder. En Lassie Suprafill som har kuratyg hela nedre delen. Det är så skönt att inte behöva kurabyxor på för minsta lilla fuktiga väder. Dessutom är den så där mittemellan vinter- och vårhalare i tjocklek. Han stod och plaskade i en vattenpöl när jag kom idag och hade sand från topp till tå. Jag fick klä av honom innan jag kunde ta in honom i bilen. Men han var torr och varm och jag kunde torka av halaren ikväll. När vi sen var till butiken hade vi en ny vårhalare på för första gången. Den var så otroligt hal att jag hade grymma problem att bära honom. Med båda händerna fria var det svårt och sen med ännu en matkass i ena handen var det riktigt besvärligt. Jag måste komma ihåg att inte sätta den på honom om han ska vara i famnen. Vi tycker båda också att han har blivit väldigt tung på den sista tiden, vi orkar inte ha honom i famnen länge alls. Så idag ställde jag honom på vågen och den visade 12 kg! När vi var till rådgivningen 14.1 vägde han 10,6 kg så visst tusan har han blivit tung. Ingen liten gosse mera, fast han är så klent byggd att många byxor inte alls vill hållas uppe.

20140224-211752.jpg

20140224-211848.jpg

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Senaste nytt”

Kommentera

