En trött helg

Vart far dagarna? Måndag igen och jag har knappt hunnit blinka så var veckoslutet förbi. På lördagen var jag och åkte rekka med Ben när han jobbade. Adde var hos famo så länge och busade. Att bara sitta i en bil är ju kanske inte så givande men jag behövde ju inte göra något annat åtminstone. På kvällen slappade vi bara framför tvn med lite kex och ost. På söndagen skulle Ben jobba igen och jag och Adde for på 4-års kalas till min syster. Adde var helvild när han fick leka med en ballong och jag var rädd att han skulle smälla den i ansiktet. Där emellan har jag hunnit göra en hel del affärer, jag har sålt lite kläder och köpt några pussel. Igårkväll fick jag nog helgens bästa underhållning. Jag fick nämligen höra skvaller om mig själv. Det är en tid sen det har hänt, men tydligen finns de ännu de som sitter på facebook och drar slutsatser av allt och inget. Men för att nu klargöra så är jag inte gravid och kommer nog inte att vara ännu på en tid. Jag tycker vi har händerna fulla med ett barn så som det är nu. Dessutom har han slutat sova länge på morgnarna nu. Tidigare sov han alltid längre på veckosluten men nu vaknar han alltid senast 7, och somnar inte om heller. Så jag har varit riktigt trött den senaste tiden. Fast vi delar på veckoslutsmorgnarna så kan jag ändå inte sova sen mer när Adde gapar på utanför sovrumsdörren och sen kommer han alltid inrusande ibland för att se att man är där. Så läggdags för mig är 21 nu för att jag ska orka.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

