Uppdatering från sjukstugan

Jag har flera kvällar i rad hållit på att skriva ett inlägg men aldrig kommit så långt som till publicering. Jag får ta en genomgång då vad som hänt sen senast.

Lördag
Jag och Adde var hela lördagen i Ingå hos mina föräldrar när Ben jobbade. Det var länge sen sist vi hade varit där en hel dag så det var riktigt roligt. Vi var ute en hel del i det fina vädret och Adde fick åka lite traktor också så det kronade hans dag. På kvällen lagade jag pizza hemma och min röst försvann. Jag började kraxa som en annan kråka och kunde till sist knappt prata, mest för att jag själv skrattade åt hur jag lät.

Söndag
Jag vaknade upp med världens flunssa och låg sen på soffan så mycket som jag kunde den dagen och tyckte synd om mig själv. Inga stordåd på söndag alltså.

Måndag
Jag hade stegring och stannade hemma från jobbet. Jag förde Adde till dagis för att själv få vila. Jag hade just vaknat från en tupplur när de ringde från dagis och jag tänkte att jaha, nu är han också flunssig. Men det var inte det utan han hade ögoninflammation. Så det var bara att söka hem honom och ringa läkaren. Som tur fick jag en telefontid fast det redan var eftermiddag och han skrev ut ögondroppar som vi fick åka och söka. Ena ögat var rött och hängde och varade så tusan. Det störde honom ändå inte, inte före på natten då han sov väldigt oroligt och vid 3 tiden vaknade han och var olycklig, då fick han inte upp ögat när det hade varat så. Jag fick badda med varmt vatten och sen droppade vi i ögat och sov gott till morgonen.

Tisdag
Jag och Adde var hemma. Han fick inte vara i dagis den första dagen innan inflammationen blivit bättre. Vi myste mest och så skulle det droppas i ögonen varannan timme. På eftermiddagen var vi sen ut och njuta i solen, det var riktigt varmt och skönt så vi tittade på blommorna som kommit upp och samlade snigelhus. När vi kom in var Adde helt svettig, jag hade klätt allt för mycket kläder på honom. Jag tyckte att det blåste så jag ville inte att han skulle få kallt. Det är lite svårt att veta just nu vad som är passligt, särskilt när vi är lite flunssiga redan färdigt. Snart kanske vi kan ta i bruk vårhalaren. Vad klär ni andra på era barn nu när det börjar bli varmare?

Idag såg Addes öga helt okej ut, bara lite rött mera så han är i dagis och vi behöver inte droppa lika ofta längre. Min flunssa är ganska jobbig ännu men jag är också på jobb idag. Tur att det finns Finrexin åtminstone. Vi har just planerat in sommarsemestrarna och nu lääägtar jag efter att få vara ledig i lugn och ro i tre hela veckor och dessutom vara tillsammans med Adde. Min bror med familj är hemma samma tider så vi ska umgås massor med dem. Vår och sommar är så välkommet nu.

20140312-115917.jpg

20140312-115949.jpg

20140312-120012.jpg

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

