Häftigt humör

Jag brukar vara bra på att ha humörsvängningar men det är inget emot vad Adde har just nu. Jag vet inte om det beror på snuvan, hörntänderna som kommer igenom eller bara hederligt trots. Ena stunden är han världens gulligaste, ska vara i famnen, pussas och är allmänt härlig. Nästa stund ligger han på golvet och skriker. Det som är jobbigast enligt honom just nu är att byta blöja eller klä på sig, särskilt ytterkläder. Han slingar sig som en mask och gapar på. Jag är helt svettig varje morgon innan vi är ute i bilen när vi ska iväg. Han har också väldigt svårt att veta vad han vill ibland. Han begär dricka, jag ger muggen åt honom och då börjar han skrika och ska inte ha den, men ändå ska han ha dricka. Sen kan han ligga på golvet och skrika om dricka en lång stund innan han går med på att ta muggen.
Igår kom jag hem ganska sent men kvällen gick sen förvånansvärt smärtfritt. Han har nu börjat äta också gröten själv för det mesta, vi har annars matat den ännu. Så igår satt han snällt och klämde in en stor portion på ett par minuter, sen satt han ännu kvar i stolen och åt äppel. Jag hann greja annat i köket utan att behöva sitta bredvid och se till att han hålls i stolen hela tiden. Det enda som vållade problem var att byta till pyjamas och sen att gå i säng. Oftast går han själv till sängen när vi säger att han ska tutta men igår ville han inte, antagligen för att vi inte fattade att stänga av hans nya Bilar film som snurrade i tvn. Imorse ville han inte heller riktigt släppa iväg mig från dagis. Det råkade komma väldigt många barn på en gång och tanterna hade fullt upp. Han hittade en hund med små valpar som man kunde fästa på magen och han ville så visa den åt mig. Sen såg han så liten och ynklig ut när jag sa att jag måste åka och att han får gå in till tanterna. Det var första gången sen riktigt början som det skar lite i mitt hjärta att lämna honom. Men ikväll blir det bara han och jag så då ska han få min fulla uppmärksamhet. Jag hoppas att vädret håller i sig så vi kan vara ute lite.

EDIT: Jag kom på en sak till som är helt omöjlig för Adde att göra. Det är att hålla en i handen när man går någonstans ute. Nej sidu man får absolut inte hålla i honom och lite försöka styra honom. Sen kan han nog komma inne och ta en i handen och säga gå, då ska man gå runt i huset hand i hand. Tänk om man skulle veta vad som försigick i det där söta lilla huvudet.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

3 reaktioner till “Häftigt humör”

    1. Det hoppas jag verkligen! Nu är det just snyggt när man ska gå någonstans, han yrar på överallt och inte får man ha honom i famnen heller för han ska gå själv. Gäääh 😀

  1. Tuttu juttu. Dom prövar makten. Och jag har så många gånger velat gå tillbaka till dendär tiden och ändra på saker och ting, som man då inte trodde sku spela roll men som visade sig spela roll. T.ex detdär med drickandet hade vi precis samma men vid ett tillfälle var man bara för fedup för att orka stå på sig, något vi får kämpa med nu istället. Det går nog över.. O blir värre 😉 kämpakämpa !

Kommentera

