Klä ut sig

Vi fick hem april månads månadsbrev från dagis på fredag och där stod att de ska ha maskerad på vappen. Gissa om jag blev i eld och lågor. Så roligt att få klä ut honom! För i år ännu är det ju nog jag som väljer och klär ut honom och han bara är med, hehe. Så nu har jag googlat maskeraddräkter hela helgen och till sist beställt en. Hoppas den passar, storlekarna var lite underliga på de flesta. Före det är det ju påsk också och de ska klä ut sig till påskhäxor. Ifjol var Adde faktiskt inte alls påskhäxa så nu måste jag fixa fram lite utstyrsel till det också. Som tur har vi en hel del mor- och farföräldrar som säkert har något passligt i sina gömmor. Det är nog helt klart roligast för mig det här märker jag.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Klä ut sig”

  1. I vanliga fall är det smartast att beställa en stl större än barnens ‘normala’ stl har jag märkt. Jag blir också eld och lågor när det kommer till maskerader. Jag köper nya dräkter för var o en vilket blir ‘lite’ dyrt i längden.. i år får dom nog ha sina fjolåriga dräkter..I think…

    1. Ja precis. Den jag beställde var storlek 1-2 år så jag hoppas den inte är för liten. Tur så är jag ju ute i tid 🙂 Jag kommer nog att bli likadan och köpa ny dräkt varje gång hehe. Skulle vara roligt om man kunde sy och laga själv men det har jag nog varken nerver eller kunskap till 🙂

Kommentera

