Feber

Igår när jag sökte Adde från dagis så var han helt som vanligt, han kom rusande med rasande fart direkt som han såg mig. Underbart glad är han nu när man söker honom. Vi kom hem och åt mat, eller rättare sagt jag åt mat och Adde satt bara med och petade i sin. Sen ville han bara vara i famnen så vi gick och satte på TVn och där blev han sen på soffan. När Ben kom hem orkade han inte riktigt hälsa på honom så vi mätte febern och visst var det annat än vanlig kvällströtthet. Så han fick Burana och sov sen en lång natt och jag trodde det skulle vara bra idag. Han har två gånger haft feber tidigare och då endast en dag. Imorse hade han bara stegring så jag tänkte att det blir bra. Så sov han en tre timmars tupplur och efter det har han varit brännhet igen. 38,6 visade mätaren innan han just gick och tog en liten tuppis igen. Jag tror det är högsta febern för honom hittills. Han är vädligt trött och har bara ätit vispgröt och juggis idag men dricker som tur mycket. Vi får se hur det är imorgon, hoppas det är bättre. Han har ingen flunssa eller något annat så kanske det här nu är tre dagars febern eller något sånt. Det är nog ingen semester att vara hemma med en febrig liten, fast vi mest bara suttit på soffan. Under hans långa tupplur fick jag ändå lite gjort och hann vara en stund ute i det fina vädret så att jag orkade igen. Skönt att vara hemma men tråkigt med sjukdom.

20140408-185027.jpg

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

