Vet bäst själv

Ibland är det nog bra att lita på sig själv. Jag har pratat både med rådgivningen och hon på läkarmottagningen den här veckan och båda tyckte att det inte var något att fundera på att Adde haft feber sen måndag. Jag ville ändå kolla upp det för säkerhets skull nu före veckoslutet så att vi slipper fundera på det. Idag har han såklart inte haft någon feber, men nog varit trött och gnällig ändå så vi for till läkaren. Han hade crp 50 och halsen väldigt röd. Så det blev en kur för honom. Läkaren på Hälsotorget i Karis var världens trevligaste. Hon pratade med Adde, visade sina saker, pratade med Laban som var med och gav t.o.m. glass åt Adde. Helt super bra, vi går nog aldrig mera till hälsocentralen efter det här. Nu borde han bli frisk åtminstone. Och jag gissade nog att det var något som inte var okej med honom när febern höll i sig och han inte ville äta något varmt överhuvudtaget. Jag ser fram emot att återgå till vardagen och få tillbaka vår glada pojke nästa vecka. Sen är det redan påsk.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

