Kläder enligt väder

Nu när det våras så har jag funderat mycket på det här hur man ska klä barnen. Vad har ni på era barn nu i det här vädret? Idag var faktiskt första dagen som jag ens funderade på att sätta vårhalaren på Adde. Så joo han har ännu en lite tunnare vinterhalare på sig. Nu när han har varit sjuk ännu till så är jag ännu nojigare. Jag vill inte att han ska frysa och på förmiddagen är det ju åtminstone ganska kallt ännu. Men nog skulle han klara sig med vårhalaren, han har ju yllehalare att ha under. Vi får väl ta den i bruk nu under påsken, tidigare har den bara varit med på butiksresor. Jag tycker verkligen det är svårt att veta när han har passligt med kläder. Själv lägger jag ännu gärna vinterrock om jag ska vara ute och inte röra på mig så mycket. Det är ju just det som han inteheller alltid gör. Ofta sitter han mest i sandlådan. Igår var han åtminstone inte svettig med den tjockare halaren när jag sökte honom så då tycker jag det är okej. Skönt ska det nog bli med lite mindre kläder på, hoppas det verligen blir varmare nu som jag läste på tidningen att de väntade till påsk.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Kläder enligt väder”

  1. Det där är säkert så olika från barn till barn. Vi har ju haft vårhalaren i många veckor redan. I början hade han ylle under men det har han inte haft på säkert en vecka. Men han är sådan kuumakalle, blir svettig lätt och rör på sig mycket. Jag funderade redan på följande steg, att sen när det är för varmt för vårhalaren så vad har dom på sig på dagisgården sedan? Ska man ha skilda utebyxor på dagis och sedan typ en huppare till?

    1. Joo jag tycker också att Adde har varit sån som svettas lätt men inte nu. Vi har varit så lite ute här hemma med nu så jag vet inte alls.
      I höstas hade vi ett par tunna utebyxor i dagis som han bytte till när de gick ut och så typ en fleece till. Något sånt är nog säkert bäst. Jag vill nog inte så gärna att han är ute i innebyxorna åtminstone, de skulle se förskräckliga ut har jag på känn 🙂

  2. Vi har en kurahalare på Moa. Den är lite varmare material än vanliga regnkläder. På morgonen då det är lite kallare brukar hon ha en fleecehalare under men på eftermiddagen klarar hon sig med endast kurahalaren. Hon blir ganska snabbt svettig när hon springer och hoppar hit o dit 😀 Vårhalaren har hon också använt ibland o den har också verkat värmemässigt bra!

    1. Jag tror också att Adde sku klara sig bra om han säkert sku röra på sig. Idag var vi ut och gå i skogen och hade vårhalaren och han hölls varm. Nu har de ju också väntat varmare väder, jeee.

Kommentera

