Han överraskar

Adde överraskar hela tiden med saker som jag inte tror att han kan. De senaste två är:

1. Han kan blåsa såpbubblor. Aldrig trodde jag att han själv skulle orka och lyckas blåsa så att det blir bubblor.

2. Han kan tala flera ords meningar. Idag kom det Hauvan äter mat. Mittiallt liksom! Och pratar hela tiden. Jag kommer att få skavsår i öronen ännu.

Jag skulle vilja ha en slug drickaflaska till sommaren åt honom. Hurdana brukar små knoddar förstå att dricka ifrån? Jag funderade på en sån där som har typ ett sugrör i, men jag vet inte var jag ska hitta en och min tid att springa i butiker är väldigt begränsad för tillfället. Tips tips!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Han överraskar”

  1. Vi har en vanlig vattenflaska åt pojken, alltså en sportvattenflaska eller vad man ska kalla de 🙂 Trodde int att han sku klara av att dricka från den, men dom är fulla av överraskningar dom små barnen 🙂 Finns både sån o med sugrör i bl.a. säästö pörssi i Ekenäs eller tarjoustalo i Karis.

    1. Kanske vi borde testa en vanlig vattenflaska ändå, för nog överraskar han väl och kan dricka från den ändå 🙂 Till Tarjoustalo måste jag alltså. Tack 🙂

  2. Jag tänkte också föreslå sportflaska. Kevin hade fått en av min morsa och det verkar bra. Man drar alltså upp korken och så suger man från den. Sugrör kan också funka. Hos oss funkar det inte riktigt eftersom K dricker så sällan med sugrör. Han fattar liksom inte att han inte behöver lyfta flaskan i drickställning 🙂

    1. Det har jag inte ens tänkt på, vi har lika med Adde. Han dricker nästan bara smoothie med sugrör och då vill han nog också kippa. Kanske vi kör på en sportflaska ändå 🙂

Kommentera

