Svammel

Idag har det varit en extra trög måndag tycker jag. Det har varit segt både på jobbet och hemma.
Min brorsa och min mamma har båda födelsedag men mamma är bortrest och ska inte fira så det är lite tråkigt. Vi vill ju så gärna ha kaka förstås. Snart är det vappen också. Vi kommer troligtvis bara att vara hemma. Ben jobbar säkert lång dag som vanligt och jag orkar inte riktigt med att rubba Addes rutiner. De senaste veckorna har vi ett par gånger prövat på att skippa Addes dagssömn och låta han sova bara ett par korta snuttar i bilen men jag kan säga att det är ingen höjdare. Kvällen är sen helt förstörd. Hans rutiner ska nog hållas så långt som det bara går, då är det någonlunda lugnt hos oss.
Före jag går och sova så måste jag bara tillägga en sak. Jag är INTE gravid. När det börjar frågas på dagis om det så tycker jag att det har gått lite för långt. Hur kan det vara så intressant att fundera på om jag är gravid eller inte?! Adde ska åtminstone inte blandas i deras spekulationer, de har ingenting med saken att göra fast jag så skulle vara gravid. Riktigt irriterad blev jag idag. Tur att det inte var jag som sökte hem honom för då skulle jag väl ha fått en sån raivare att de säkert skulle tro att jag är gravid och hormonstinn.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

8 reaktioner till “Svammel”

  1. Klassikern. Tätt följt av: ska ni inte ha fler? I princip samma fråga, bara på ett lite ‘finare’ vis å inte så direkt på- för i vanliga fall brukar ju folk stirra på magen när dom frågar om man är gravid..
    Men att börja fråga av Adde, hur desperat är man inte då?

  2. oj nej, int kan man fråga av honom, de skal fundera på honom som person oh de andra barnen. deras pedagogiska arbete borde ju inte handla om att spekulera i om du är gravid eller inte,

  3. O vad har dagistanterna med de o göra? O varför ska dom säga att dom tycker han borde få syskon? Jag sku oxå få raivare om nån sku fråga de av mig hela tiden. Själv sku jag aldrig säga så åt nån för man vet int va som kan ha hänt, missfall, problem att bli gravid mm. O oberoende så har väl ingen annan med de att göra. Raivare slut 🙂

Kommentera

