Dagens + och –

– Alltså min mage, vad är det med dig? Idag har jag igen bara ätit lunch och känner ingen som helst hunger utan är bara uppsvälld som en ballong. Idag skulle jag nästan kunna förlåta nån som tror att jag är gravid för så ser jag ut med min gasmage. Blä.

– Folk utan barn som parkerar på familjeplatserna. Idag åkte jag ensam till butiken (lyx för mig) och när jag kom gående på parkeringen så kommer en ensam dam och parkerar på familjeplatsen. Det här är ju verkligen inte första gången det händer, det är sällan man får plats där. Jag var fem före att fråga var hon lämnade barnen men jag fegade ur. De där platserna är nog guds gåva till barnfamiljer, bara barnfamiljerna skulle få tillgång till dem. Jag med bara ett barn parkerar gärna där om jag ska storhandla och släpa miljoner kassar. Idioter alltså.

+ Adde har börjat dricka från vanligt glas. Jag trodde att vi hade lång väg kvar till det. Han har prövat alltid nu och då men det har varit ett väldigt klott. Nu hade han börjat vägra pipmugg i dagis fast det hemma går bra. Han hade druckit fint ur vanligt glas där så jag tänkte att vi testar igen och det går hur bra som helst. Jippii. Nästa steg är att ta bort babysetet på matstolen. Han satt en tid utan men det blev inte till någonting, han bara kröp upp och ner och sprang runt och föll en gång och slog sig i bordet. Sen kommer väl sängbyte. Men dit är det nog länge ännu. Det ryms inte en annan säng i vårt sovrum och jag vill inte ha en heller, han ryms ju i spjälsängen och hålls tills vidare där också.

+ Måndagen är snart slut. Det kan bara bli bättre.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

3 reaktioner till “Dagens + och –”

Kommentera

