Sömnigt efter morsdag

Måndag igen. Helgen gick i ett vips, vi flängde bara runt hela tiden. Vi firade morsdag i dagarna två. Det är härligt när det finns många släktingar kvar, gamlamommo från båda sidor och en gamlafamo, men såna här dagar är det stressigt. Jag måste ärligt säga att jag inte har njutit av morsdagen och känt att jag har fått fira min morsdag riktigt. Alla sitter de och väntar att man ska komma på besök och så ska man gärna ha tid att stanna några timmar. Jag besöker dem gärna, men man kan väl göra det vilken dag på året som helst. Nästa år satsar jag nog på att fira hemma och bjuda dit andra istället. Kanske det här bara beror på att jag är trött och grinig också. Jag börjar vara i akut behov av en sovhelg. Visst får jag sovmorgon en dag varje veckoslut, men jag kan inte sova när de andra har stigit upp och stökar på. Jag brukar ligga kvar en stund men somnar nog aldrig. Många tycker säkert det är lyx att sova till 7 varje morgon men för mig räcker det inte till. Den här veckan kommer jag att satsa på att gå och sova samtidigt med Adde någon kväll och kanske plussa någon timme på sömnkontot. Nästa veckoslut vill jag bara vara hemma, och hoppas på sol och fint väder.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

