Nolo morsa

Igår när jag sökte Adde från dagis så kände jag mig ganska dum. En av dagisfröknarna på i Addes grupp jobbar kortare dagar vilket betyder att jag nästan aldrig hinner träffa henne, varken på morgonen eller eftermiddagen. Nu är hon sista dagen idag före hon blir på mammaledigt. Igår sökte jag Adde lite tidigare och mötte då henne på parkeringen. Hon hade blommor och paket i mängder som hon fått av barnen. Nå inte hade ju jag haft en tanke på något sånt. Jag träffar ju som sagt aldrig henne, men Adde är ju med henne alla dagar. Så nog kändes det lite ”rotit” av mig när jag inte hade något åt henne. Nå man lär väl sig hur det funkar i alla såna här sammanhang så småningom och behöver inte göra bort sig hela tiden.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

