2-års önskelista

Det här är första gången som jag verkligen har fått fundera ordentligt vad Adde skulle vilja ha och behöva till födelsedagen. Han har så mycket redan, men några småsaker har jag kommit på och jag fyller på senare om jag kommer på mera. Det är ju bara lite på en månad dit, jestas!

– Leksaksgräsklippare. Han har alltid varit så intresserad av både stora och lilla gräsklipparen och igår fick han leka med en leksaks och det var toppen. Det var egentligen mamma som kom på det här till först, så hoppas du kommer ihåg det nu också sen mamma!

– Lite leksakskärl och mat. Han har nu en av mina kastruller och en slev och han kokar väldigt gärna och fixar.

– Pengar till alla nya kläder som behövs till vintern. Vi kommer att få köpa i princip allting nytt när han har växt så mycket och växer hela tiden. Så lite pengar sitter inte fel. Jag håller på och spanar hela tiden efter någon halare som skulle vara ett riktigt kap men jag har lite svårt att veta med storleken, det känns som om han växer så förskräckligt just nu.

– Kläder annars också. 92or och 98or.

– Ett förkläde. Han börjar vara sån nu att han kan vara med i köket lite utan att vi driver varandra till vansinne men då behövs ett skyddande förkläde.

– Modellera. Det tror jag skulle vara roligt.

– En lekstuga skulle ju inte vara helt fel, men det är kanske lite att ta i. En egen traktor/mönkijä vet jag att både han och pappa vill ha, men det är nog också att ta i. Önska får man ju alltid 😉

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

3 reaktioner till “2-års önskelista”

      1. Aah, bra! 😀 Det var nämligen första gången jag skickde mail från min tel så jag blev lite orolig 🙂 Förresten så har jag 92or som är för små på Lianlei, intresserad?

Kommentera

