Trött söndag och ny säng

Idag har nog varit årets slöaste dag hos oss. Ben körde taxi igårkväll och var borta sent så jag var också sent vaken. När Adde sin vana trogen vaknade 7 idag så var vi trötta. Vi lade på Shaun the sheep (som trots allt finns kvar på Netflix) i tvn och låg kvar i sängen. Adde såg på tv och lekte snällt över en timme så vi hann slumra lite till. Sen åkte vi till min syster. De har köpt världens coolaste brandbilshögsäng åt sina pojkar så Adde fick nu ärva en utdragbar säng som vi hämtade. Den står nu rakt innanför dörren och väntar på att få förvaringsplats någonstans. Sängen är träfärgad och jag undrar nu om jag skulle orka vitlasera den. Jag vill inte måla den helt vit men vit så att träet syns igenom skulle vara snyggt. Ikväll kröp Adde upp i den när jag sa att han skulle gå och sova. Han kommer nog ändå att få sova kvar i spjälsängen ännu en tid men nu har vi följande säng färdigt. Han trivs i spjälsängen och den ryms bättre in i vårt sovrum. När vi kom hem därifrån så somnade han till ungefär 10 minuter i bilen vilket ledde till att han inte ville sova dagssömn. Jag lade mig också i sängen sen och till slut somnade vi båda. Så det har varit en hel del sovas idag och städandet som jag skulle göra har blivit ogjort. Skönt med endast fyra arbetsdagar den här veckan och bara två veckor till semester.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

