Sällan som planerat

Det är sällan våra veckoslut blir som vi har tänkt oss. Vi skulle ha helt ledigt det här veckoslutet, men så måste Ben ändå göra ett litet båtjobb på lördagen hos bekanta. Jag och Adde åkte med eftersom det som sagt var hos bekanta och det skulle ta typ 15 minuter. Nå det slutade såklart med att vi var där precis hela dagen. För inget går aldrig som planerat. Men vi hade en riktigt bra dag och Adde fick simma och plaska precis hela dagen så han slocknade som ett ljus när vi kom därifrån. Det var endast synd om mig som hade klätt på mig jeans när det var mulet på morgonen och fick svettas där på stranden, och Hugo som fick vara hemma hela dagen ensam istället för bara en liten stund. Igår var vi sen faktiskt bara hemma och fick inte mycket gjort. Jag orkade bara byka en maskin och laga mat, det var allt. Resten av dagen slappade vi bara och samlade energi inför den här veckan. Nu håller vi på och planerar en veckoslutsresa hela familjen. Frågan är bara hur vi ska kunna slå fast en helg, utan att det kommer något annat i vägen.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

