Måndag-fredag-måndag-fredag

Det är helt otroligt hur veckorna försvinner, det känns verkligen som om det var måndag och fredag hela tiden. Samtidigt så tycker jag att dagarna går så långsamt. Konstigt. Jag tror nog att det har mycket att göra med att jag har varit ganska trött på sista tiden och vi har ett litet trotsmonster där hemma som inte alltid är så lätt att handskas med. Vissa dagar kan det gå riktigt bra men sen är det hopplöst igen följande dag. Tänk vilket liv det kan bli för att man ger fel dricka, eller för att jag häller upp mera mjölk istället för pappa. Det här med att dela med sig har också varit väldigt svårt på sistone. I dagis hade han rivit en flicka för att hon tog en cykel som han skulle ha. Igår lekte han med en kompis och skulle ha precis alla saker själv, kompisen fick inte ha något. Och så är det ju oftast skrik både när vi ska fara hemifrån och när vi ska fara hem tillbaka. Alltid lika roligt att bära en gallskrikande unge till bilen och försöka få fast honom i bilstolen. Ljuvliga trots. Tur att han har sina bra stunder också då han kramas och är gullig, även om man lätt glömmer dem när man är där mitt i ett trotsanfall.

Nåjo, helgen har varit helt bra ändå. Vi var nästan hela lördagen hos min syster och Adde fick leka med sina kusiner. Det går oftast lite bättre när man inte är hemma också så det är skönt att komma bort fast man inte alltid skulle orka. På kvällen var vi sen ut och äta med famo och fafa. Nu när alla jobbar igen efter sommaren så känns det som om man inte hinner ses alls, så det är roligt med lite spontana träffar. På söndagen var vi sen ut på svampjakt, jag och Adde. Inte hittade vi många, vi måste helt enkelt inte ha några riktigt bra svampställen hos oss för vi hittar aldrig så mycket att vi skulle få en ordentlig sås eller något. Igår blandade jag med dem i maletköttpajen jag gjorde och visst var det också gott men jag längtar så efter en gräddig kantarellsås, mums! Mina föräldrar kom förbi en sväng på eftermiddagen och pappa lovade att ta med mig till svampskogen hos dem någon dag så att jag lär mig alla svampställen, där finns nämligen en hel del. Det är så länge sen jag har plockat svamp där så jag minns inte längre var det lönar sig att gå. Efter deras besök gick jag och Adde över till grannen och så fick han och kompisen se när de tröskade på åkern och så slapp de med och åka. Nöjda maskingalna killar kan jag lova.

Så nu är det måndag igen, regnet har öst ner och det är en hel arbetsvecka framför igen. Det är bara att trösta sig med att innan man hinner blinka så är det fredag igen.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

