Tråkväder

Det här eviga regnandet gör mig nog lite trött. Varför finns det inget mittemellan väder i det här landet? Kvällarna blir långa när det bara öser ner hela tiden. Jag har inte så stor lust att stå ute i ösregn, jag äger inte ens regnkläder och tycker nog att det räcker för Adde också att vara ute två gånger om dagen i regn. Men vad ska man sen göra inomhus? Särskilt med en 2-åring med oerhört mycket myror i byxorna. Det är inte långa stunder han orkar göra samma sak. Och inte kan man ju glo på tv hela tiden heller. Sen igen så är kvällarna ändå så korta att det är svårt att hitta på allt för mycket, hinna åka nånstans och så. Jag skulle gärna besöka simhallen eller åka till mina föräldrar men vi hinner bara dit och vända och så måste vi hem igen för det blir läggdags. Ja vilket gnäll alltså. Vi måste nog hitta på lite passliga aktiviteter. Igår anmälde jag honom till musiklekis igen så 5.9 börjar det. Nu börjar det vara dags för kvällsgröt och sen ska jag försöka att komma i tid i säng själv också idag.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Tråkväder”

  1. Du har så rätt! Det finns inget mellanväder. Ett dera e de iskallt i juni, som plötsligt går över till kokhetta o på en dag blir det höst med regn alla dagar o åska varje natt. Drömmer fortfarande om att sitta ute o äta på kvällarna men d känns lite långt borta just nu 😦

    1. Joo de e nog otroligt hur det ändra totalt mittiallt. Jag trodde nog också att augusti ännu sku vara sommar o varmt men tydligen inte. Snart börjar de väl snöa med 🙂

Kommentera

