Skön kväll

Idag har vi pappa i huset på firmafest så jag och Adde passade på att spendera eftermiddagen och kvällen hos mamma och pappa. Alltid lika skönt att komma dit, det kommer nog alltid att vara hemma för mig det också fast mitt hem nu är här. Med oss därifrån fick vi en stor korg svamp, tomater, gurka och lite rökt fisk. Hur bra är inte mamma och pappa?! Jag har försökt plocka svamp här i vår skog mååånga gånger men aldrig hittat tillräckligt för att kunna laga någonting så nu hade pappa varit snäll och plockat åt oss då det finns så mycket. Imorgon ska jag lägga lite i frysen och göra sås på resten. Mums! Nu sitter jag här med färg i håret och lyssnar på regnet utanför. Riktigt skönt när det är helt tyst i huset. Bara jag har sköljt ur färgen så ska jag läsa en stund tror jag. Jag har nämligen äntligen märkt att man kan låna e-böcker från bibban. Är jag helt efter eller som inte vet sånt? Så nu håller jag redan på med min andra bok. Inte är det riktigt lika roligt som att läsa en riktig bok men lite smidigare just nu när livet är så hektiskt att jag inte hinner in till bibban ens känns det som. Snart måste jag nog också snarka så att jag orkar upp med Adde imorgon. Jag har på känn att vi inte har så mycket hjälp av pappan imorgon, hehe.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

