Pottan

Jag har redan en längre tid tänkt skriva lite om det här med potträning. I somras när vi hade semester så körde vi ganska mycket potträning med Adde. Det började gå helt bra, så länge pottan stod framme och han var nakupelle. Satte man ens ett par kalsonger på så var olyckan snabbt framme. Duktig var han ändå. Men så kom det en del saker emellan och vi blev slöa med tränandet och återgick till att gå sporadiskt på pottan. Han är jätte duktig på att kisa på pottan och gör det alltid när han sitter där, sen jublar han och hurrar och är så stolt. Nummer två går sämre att göra på pottan, han vill hellre ha blöjan. Imorse när han vaknade och jag skulle klä på honom så kände jag att blöjan var helt torr. Hastigt gick vi på pottan och som han kisade. Helt otroligt, han som alltid har helt plaskblöt blöja på morgonen hade hållit sig hela natten fast han var uppe och drack ett par gånger också. Antagligen var det här ju en engångs företeelse men duktig var han hur som helst. Dagssömnen klarar han nog torr bara man går före och genast efter på pottan men hela natten är nog ganska länge. Nog borde vi ta tag i det här nu igen. Jag tror att han ganska snabbt skulle lära sig nog bara man orkar hålla på. Så när nu energin börjar återvända efter diverse flunssor och eländen så får det här nog bli en sak som vi satsar på. För gud så skönt det var i somras när det gick åt ungefär en blöja om dagen.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

