Två bra från morgonen

Jag tänkte börja den här dagen med två bra saker som hände imorse.

  • Adde hade torr blöja igen imorse. Dessutom var han uppe länge innan jag sen skulle byta och klä på honom och märkte att han ju var torr. Så vi gick på pottan. Helt otroligt.
  • Idag var första morgonen på två veckor som han glatt sprang in i dagis och jag kunde gå därifrån utan att behöva höra honom gråta på andra sidan dörren. Nu har jag förstått hur andra brukar ha det, jag trodde inte bara att det skulle komma ett år efter dagisstart.

Så idag hade vi en bra morgon. Den började med att han var väldigt gnällig och jag trodde redan att han hade feber, men sen vände det. Och jag mådde knappt illa. Kanske det här blir en riktig super tisdag?!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Två bra från morgonen”

  1. Yee! Jon grät inte heller denna morgon, första gången på tre veckor. Han bara skrattade och vinkade i fönstret, herregud så skönt. Roligt att han börjar hållas torr på natten, jag börjar sådär småningom drömma om ett blöjfritt barn…

    1. Så skönt! Jag var så förvånad när Adde började gråta här helt plötsligt när han aldrig tidigare hade gjort det.
      Ja alltså han hålls ju inte torr på dagen så jag kan inte förstå hur det går på natten 😀 Jag hoppas nog verkligen på att få honom blöjfri före våren.

Kommentera

