Bebisprylar

Jag måste varna för att det kommer att bli en hel del inlägg angående graviditet och bebis nu närmaste tiden. Jag har hunnit fundera på allt möjligt när jag har vetat om det här redan 2,5 månad. Så jag tänkte skriva lite om bebisprylar nu.

Den här gången har vi ju det mesta redan från Addes bebistid. Jag har bara sålt Manducan av alla bebisprylar, och gåstolen för att den tog sån plats. Manducan köpte jag ny och jag tror att vi använde den ungefär 5 gånger. Så med Adde var den helt onödig, han var ingen famnbebis och trivdes bara i den när han var riktigt liten och då var det så varmt igen att det inte var bekvämt för någon med den. Kanske vi får en famnbebis den här gången men då hinner vi nog köpa en bärsele sen isåfall, så det är inget vi kommer köpa nu.

Vi har inte heller tänkt köpa någon syskonvagn. Det är väldigt sällan vi är någonstans som vi har vagnen med, vi rör oss bara med bil och mest till såna ställen där vagnen inte behövs. Är vi någongång alla någonstans så kan vi ju fast ta båda vagnarna med. Det enda jag kan tänka mig att behöva en syskonvagn till skulle vara om jag vill gå ut och gå de dagar jag är ensam med båda. Ståbräde tänkte vi att vi kan köpa och pröva på.

En sak har jag köpt redan och det är en lämpöpussi till bilstolen. Jag visste redan efter Adde att jag vill ha en sån nästa gång och nu råkade jag hitta en sån jag ville ha riktigt billigt. Den borde väl vara riktigt super med en mars bebis.

Något jag funderar på om vi behöver/vill ha är ett newbornset till Stokken. Ett nytt satsar vi nog inte på, så snål är jag. Men skulle vi fynda ett eller få låna så kunde jag nog tänka mig. Men sen igen så borde vi nästan köpa en till stol isåfall också. Adde använder ju Stokken och tar babyn den så måste han sitta på en vanlig stol. Så jaa, tiden får väl utvisa hur det blir med den saken.

Ett babynest skulle också kanske vara trevligt att ha. Jag har funderat på att sy själv, det borde ju inte vara så svårt. Men det får nog nästan bli till mammaledigheten isåfall för nu har jag nog varken nerver eller tid med något syprojekt.

Så där övrigt så har vi nog allt vi behöver tror jag. Någon halare i minsta storlek skulle väl vara bra, Adde föddes ju på sommaren så det har vi inte. Kanske något smått som mössor och sånt också. Lite kläder till mig själv har jag också köpt, ingen orkar ju gå med samma två par byxor i 6-7 månader. En rock hittade jag också. Det är ingen tjock vinterrock men jag hoppas jag ska klara mig med den ändå, får fylla upp med tröjor under bara.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Bebisprylar”

Kommentera

