Listan i vecka 16+1

Igår var vi till läkaren med Adde och det visade sig att han har öroninflammation. Lite förvånande då han inte visat något tecken på att ha sjukt i öronen. Jag tippade på toncillerna igen lika som i våras. Nå hon slapp inte och se i halsen så det kan bra vara att de också är sjuka. Vi hade ju en grym show senast också med att få titta i halsen så igår övade vi hemma många gånger och det gick hur bra som helst ända tills vi var där på plats, hehe. Nå nu har han antibiotikakur åtminstone så alla bacilusker ska väl ryka. Igårkväll steg febern ordentligt igen och han var helt slut. Jag siktar på jobb och dagis imorgon, hoppas han är i sånt skick. En vecka hemma är verkligen tillräckligt.

Som tidsfördriv tänkte jag nu fylla i gravidlistan som jag gjorde några gånger förra graviditeten också. Idag är jag i vecka 16+1.

Halsbränna: Nej. Senast hade jag bara några gånger riktigt på slutet också.
Ryggbesvär:: Nej inte direkt, men ibland är det något som knakar i ryggen på mig. Jag borde ha tränat ryggen lite mera, är i så eländigt skick just nu och har min gamla ryggskada som kan bråka.
Bäckenbesvär: Ja, den där vänstra ljumsken är en del dagar sjukare än den var på slutet senast. Jag känner mig som en gammal gumma som haltar på när jag ska stiga upp och liknande. Lite skrämmande att det är så här sjukt redan och då har jag knappt rört på mig den senaste veckan.
Muskel och vadkramp: Nej.
Åderbrock: Nej, och så får det gärna hållas.
Nästäppa: Jo men kan inte riktigt säga om det är flunssan eller vad som gör det.
Urinvägsinfektion: Nej. Jag klarade mig senast undan fast jag trodde jag skulle få så hoppas det går nu också.
Känsligt tandkött: Nej.
Bättre hy och hår: Ingen större skillnad skulle jag säga. Hyn är bättre än i början men inte bättre än vanligt.
Illamående: Det börjar vara ganska bra nu. Ännu kan jag må illa ibland på morgonen eller om jag hostar riktigt ordentligt. Det är väl två veckor sen jag mått riktigt illa nu.
Viktökning: Jag hade gått ner lite senast jag var till rådgivningen så jag tror att jag ligger ganska på min normal vikt ännu.
Trötthet: Bättre än i början men nog är jag trött vissa dagar ännu och kan somna när som helst. Sover också väldigt tungt på natten.
Upp och ner i humöret: Jo en riktig lipsill med världens sämsta nerver. Låt mig inte bli trött eller hungrig, då är jag nog ett monster. Det har varit en utmanande vecka hemma med en sjuk son.
Strimmor på magen: Nej, smörjar magen med samma olja som sist och klarar mig gärna utan bristningar även denna gång.
Putande navel: Nej den kommer senare.
Svullnader: Nej.
Yrsel: Nej inget sånt ännu.
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Nej tycker inte det. Jag har nog varmt och kallt om varandra.
Blodbrist/järnbrist: Nej men jag har haft lägre hb än senast så får se hur det går. Skulle gärna slippa äta järntabletter så måste väl försöka äta järnrik mat.
Sammandragningar: Ja jag tror faktiskt att jag har haft det den senaste veckan. Det känns lite konstigt då hela magen blir tung och hård och obekväm. Jag har ingen erfarenhet av sammandragningar så här tidigt så vet inte hur det ”ska kännas”. Lite skrämmande också det här eftersom jag faktiskt knappt rört på mig den senaste veckan.
Sömnproblem: Nej jag sover bra nu, endast med ett eller två wc besök.
Nytt konstigt matbehov: Nej jag har mest haft saker som jag inte vill ha hittills. En sak kunde kanske vara medvurst, det enda pålägget som duger. Cokis smakar också nu igen.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

