Han kan skrämmas

När Adde var sjuk så lyckades han skrämma mig ordentligt en gång och sen nästan skrämma vettet ur oss båda en annan gång. Han är väldigt överkänslig när han är sjuk och trött och lite dramaqueen, minsta lilla så börjar han storgråta och kan vara riktigt otröstlig. Nå så hände det igen, han fick dricka i fel mugg eller vad det nu handlade om just den gången. Jag skulle trösta honom och han bara skrek så att han till sist höll på att bli utan luft. Jag fick nästan skaka om honom för att han skulle ta luft emellan. Obehagligt. Någon dag senare hände samma sak, han gallskrek över något och då gick det så långt att han nästan svimmade. Alltså den där stunden när ljudet i skriket tar slut, men han fortsätter ”skrika” istället för att ta ett andetag, sen hann han bli helt slapp innan han äntligen tog luft igen. Fy f*n alltså. Jag hoppas att det inte händer på nytt.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Han kan skrämmas”

  1. Min äldre son höll på lite liknande när han var mindre. Kunde hända ifall han stötte sig eller blev väldigt arg. En gång grät han så att han liksom ”glömde” andas in och blev riktigt blå kring munnen. Blev en sväng till sjukhuset då vi blev så skrämda. Visade sig att det var frågan om affekt anfall som småbarn kan lida av. Växer ifrån det vid 4-5 års åldern, vilket min son också gjort. Ofarligt men otäckt. Tänkte bara nämna ifall du skulle kunna ha någon nytta av denna information.

      1. Jag har aldrig hört om det förut men nu när jag har läst om det så verkar det ju precis vara det. Skönt att veta vad det är och att de inte är farligt åtminstone.

Kommentera

