Mage, rörelser, matlust

Nu tror jag inte att någon som ser mig längre kan missa att jag är gravid. Jag har länge ren tyckt att magen har varit där men den har nog inte det förrän nu. Vi har tagit bilder igen varje vecka lika som med Adde och det är riktigt roligt att kunna jämföra med magen då och nu. Jag trodde den var större nu men den håller nog ganska samma linje ännu åtminstone, kanske en vecka större eller så. Nu känner jag också rörelser flera gånger dagligen. Med Adde kunde jag alltid känna på kvällen när jag gick och lade mig, nu är det ganska sällan som det lyckas. Istället känner jag när jag äter något. Tydligen är det en liten typ som uppskattar mat där inne. Det märks nog också på matlusten som har kommit tillbaka ordentligt nu. Illamåendet är borta och istället är jag hungrig precis hela tiden. Ost och kött har jag ännu lite avsmak för men har istället ett grymt sug efter satsumas. Med Adde hade jag en period då jag ville ha fetaost med allt jag åt, nu vill jag inte ens ha vanlig ost på smörgåsen. Det är roligt att jämföra allting, särskilt när jag har det mesta i ganska bra minne. Det är inte så hemskt långt kvar till andra ultran nu heller, 14.10 ska vi dit. Vi har inte kunnat bestämma om vi vill veta könet ännu, nyfikna är vi båda den här gången men samtidigt var beslutet att inte ta reda på med Adde något av det bästa så det är svårt. Det får vara dagens gravidsnack. Nu måste jag försöka komma i säng i tid ikväll.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

