Helgen utan nerver

Igår var jag så otroligt irriterad hela dagen, nerverna var korta och jag orkade inte med något. Jag förstår inte vad det berodde på, vi fick ju sova till 8.20 igår och sen fick jag åka på barnloppis helt ensam och gå där i lugn och ro. När jag kom hem sov Adde dagssömn så jag fick ännu en stund lugn och ro. Men sen blev jag trött och hungrig och nerverna försvann helt någonstans. Jag slarvade med maten fast jag vet att jag verkligen inte borde och var nog lite av ett monster. Jag tycker ännu att jag har ganska låg energinivå hela tiden och orkar liksom inte göra något, vill bara vara. Nästa vecka ska jag till rådgivningen så får se vad hb visar. Jag skulle ju gärna slippa äta järn också den här graviditeten men sen igen så slipper jag nog gärna vara så här trött också. Så där annars så hade vi en riktigt bra helg. Vi blev bjudna på mat på lördagen och så var det då loppis igår. Jag fyndade en hel del kläder i storlek 98 åt Adde. Konstigt nog för jag tycker att det aldrig finns det jag söker. Ännu behöver vi en hel del men som tur är det också en tid tills han kommer att börja använda dem. En stor lastbil köpte jag också åt honom så han var lycklig. Igår hälsade vi på famo och fafa en sväng och fick Addes nya skor som de hade varit snälla att köpa på vägen hem från sin resa. Nu har han ett par odentliga Tepsut skor till höst och vår. Men inte vet jag hur jag hade mätt foten hans för de var jätte stora fast de borde vara passliga med bara lite växtrum. Så får nu se om han alls kan använda dem nu i höst ännu, suck. Med inlägg och yllesocka i kunde han nog gå med dem helt bra men de ser grymt stora ut. Så får se. Ännu en orsak att bli irriterad, och den gången på mig själv, hehe.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

