Lyckad helg

En riktigt bra helg har vi haft hos oss. Jag var så sjukt trött på fredagen så jag undrade hur vi skulle orka med musiklekis men vi släpade dit oss och hade roligt som vanligt. Adde har nu börjat säga att han inte vill fara, ingen skillnad vart vi ska. Men sen när man väl är där så trivs han ändå så det är bara att ta den där fighten när man ska iväg. När vi kom hem därifrån så tände jag brasan och så började jag byta Addes säng. Nu fick det vara nog med spjälsängen. Han var väldigt ivrig över sin nya säng och somnade sen gott på kvällen och sov bra i den. Det har gått helt bra att få honom att sova där förutom dagssömnen på lördagen. Han ville absolut inte ligga stilla då utan sprang bara av och an så jag fick sen lägga mig i vår säng och till sist somnade vi båda. Skönt är det att inte behöva lyfta honom över spjälsängen längre.  Jag kan nämligen inte lyfta och bära alls längre utan att få en sån helvetisk foglossning. Sjukt störande, att bära en matkasse in från bilen är tillräckligt. Så efter fredagens sängprojekt hade jag så otroligt sjukt i både ryggen och benet. På lördagen hjälpte jag sen till att bära in den sista veden och fast jag bar riktigt lite i gången så var det samma sak igen på kvällen, död i rygg och ben. Jag måste väl finna mig i det bara att jag får ta det lugnare nu framöver fast det är svårt. Vi hade också en del besök på lördagen och jag fick lite bortplockat ute inför vintern. Igår var jag och Adde hela dagen hos mina föräldrar. Passligt med sällskap i regnvädret då min syster och hennes barn också kom dit. Det enda dåliga med den här helgen är att jag har haft sjuk hals hela helgen och har det ännu också och har blivit lite snorig igen. Addes näsa rann som en kran på lördagen men var bättre igår, sen inatt hostade han så tusan igen. När ska vi alla få vara helt friska undrar jag bara?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

