Mindre bra dag kan man kanske säga

Idag har det nog inte varit någon super dag direkt. Igårkväll började min näsa rinna och idag har det varit som om nån öppnat kranen. Det har gått miljoner näsdukar åt känns det som och näsan är riktigt öm. När var näsdagen nu igen? Min näsa är åtminstone redo för den nu. Konstigt nog så sov jag ändå helt okej inatt och hoppas jag gör det nu igen. Förutom att jag hade snarkat då men det stör inte mig bara de andra. Det är nu tredje gången jag är flunssig i höst. Och så är jag gravid och varken får eller vill ta mediciner. Vi är inne i en riktigt ond cirkel nu där vi turvist är flunssiga alla tre. Först jag, sen Adde och sen Ben, efter det börjar det om med mig igen. Elände.

Så fick jag en mindre trevlig dagishämtning idag också. Förstås var Adde ensam kvar när jag kom. Jag förstår fortfarande inte hurdana tider andra föräldrar jobbar egentligen. Nåja han var glad åtminstone när jag kom och sprang emot mig glatt tjutande. Så gick han och la sig ner bredvid rutschbanan och jag pratade med dagisfröken om hur dagen hade varit. Det gick kanske en minut och så ropade han på mig, steg upp och såg ynklig ut och sa att han behövde kisa. Men då var det såklart sent redan och det t.o.m. rann ut genom ena benet. Då hade jag nog lust att lägga mig själv ner på marken och böla en stund. Jag ville ju bara snabbt hem och kasta mig på soffan och vila resten av kvällen. Istället fick vi gå in och klä bort precis alla kläder. Allt var vått, byxor, skjortor, yllehalaren, halaren, sockorna, skorna ja allt utom handskar och mössa fick vi byta. Jippijei för att vara blöjfri på vintern, suck. Det är länge sen det här har hänt så jag vet inte riktigt vad som gick fel idag. Åtminstone så fick jag komma hem och byka istället för att kasta mig på soffan. Hoppas halaren hinner torka tills imorgon så att vi har två stycken att ta med till dagis igen i väntan på nya olyckor.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

