En födishelg

Vi har haft en riktig födelsedagshelg den här helgen. På lördagen var det pappa i vårt hus, Ben, som fyllde år. Jag och Adde steg upp när han vaknade och så fixade vi ett riktigt brakmorgonmål. Sen väckte vi Ben, som nog var vaken redan men vi gav lov åt honom att stiga upp och Adde sjöng Ja må han leva. Det var mysigt att sitta hela familjen samlad och äta i lugn och ro, och som vi åt sen. Resten av dagen höll Ben sen på och bytte vår ytterdörr, inget slöas där fast man har födelsedag. På kvällen var vi sen ut och äta med hans brorsa och familj, på söndagen var det nämligen hans tur att fylla år. Så på söndagen var det dags för lite kalas. Aijoo så var jag ju på loppis på förmiddagen också men fyndade tyvärr nästan ingenting den här gången. En riktigt trevlig helg har det varit med en hel del godsaker. För snabbt gick det ju igen som vanligt. Adde har hostat så tusan på nätterna så vi har sovit lite krassligt. Han hostar inget på dagen men sen på natten har han en timme som han bara hostar och hostar. Förgrymmade flunssor säger jag bara ännu en gång. Igår fick vi ju också vakna extra tidigt när klockan flyttades. Imorse vaknade han också en timme tidigare än vanligt så inte vet jag vad flytten råddade till för honom. De har nalledag idag på dagis vilket betyder pyjamasparty och så har de en nalle med sig. Adde valde sin svan med sig och var väldigt stolt över den när han kom dragandes med den i nacken. Sötunge. Förra veckan var ganska råddig för han, allt var på något vis tokigt. Han sov dåligt en del dagar, åt dåligt, bråkade med alla, kisade ner sig. Jag vet inte vad det var men hoppas den här veckan blir bättre.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

