Julkalender?

Julen närmar sig och före det kommer ju första advent och så börjar julkalendrarna öppnas. De senaste åren har Adde varit så liten att han inte ännu riktigt fattat det här med julkalender. Ifjol öppnade vi nog Buu-klubbens kalender men jag tror att jag tyckte den var roligare. Chokokalender har han också fått av överivriga släktingar men den har vi föräldrar skött om. Nu äter han ännu inte heller godis, och särskilt inte varje dag som det blir med en kalender. Jag gillar inte riktigt heller såna kalendrar där man själv ska lägga någon liten grej alla dagar, det blir för mycket krams i mitt tycke. Så vad ska man då hitta på? En vanlig papperskalender hoppas jag att vi får men någon annan rolig skulle jag också vilja ha åt honom. Det blir egentligen första året nu så jag har verkligen ingen aning. Vad brukar andra köra med?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

9 reaktioner till “Julkalender?”

  1. Som du säkert såg på Instagram så tänker jag köra med en aktivitetskalender i år. En lapp per dag med något vi ska göra den dagen. Kanske åka och simma, bygga koja, baka eller bara läsa extra många böcker. Behöver ju inte vara så speciella saker, men tror att E kan gilla det. Saker vägrar jag ha i en kalender och godis lika så.

    1. Jag såg det, tycker det är en super ide’. Jag undrar bara lite hur vi ska hinna/orka på vardagarna. Jag måste fundera om jag kommer på en massa bra små aktiviteter.

      1. Jag har även tänkt att jag lägger de större sakerna på helgen och har en lista på vad det står på vilken lappa så jag kan byta ifall man t.ex. Är sjuk eller rysligt trött.

  2. Tänker också fixa egna kalendrar åt pojkarna. Med både stuff & saker som vi kan göra. Tex baka pepparkakor, baka någo annat, pyssla osv. Men eftersom jag inte heller vet exakt hur mycket jag kommer orka efter jobbet tänker jag även ha saker. Men vill försöka ha någolunda fiffiga saker, inga mängder krääsä, utan tex. Nya tandborstar, tandkräm, strumpor, mandarin (kan man ju fast lägga i första påsen), russin, duschtvål, tripp (brukar vi ändå ha till fredagsbastun), mm. 🙂

      1. Det var ju ett bra tips 🙂 jag tror att vår Kisen ännu är för liten för julkalendrar, men ska lägga bakom örat. Jag tycker själv dåligt om chokladkalendrar, jag måste hålla socker konsumtionen till ett minimum och behöver inte en bit som retas varje dsg 😉

      2. Jo verkligen. Jag är nog lite i valet och kvalet också om Adde ännu är lite liten, tror inte han riktigt fattar hela grejen. Jag får se hur min energinivå ser ut när det kommer till att fixa julkalender 😛
        Jag har aldrig tidigare tänkt på chokokalendrarna som dåliga men nu tycker jag att de egentligen är helt idiotiska. Hur gör man om man har godisdag? Är det då undantag hela december eller ska man spara hela veckan? Dessutom är ju en del av dem helt svindyra också.

Kommentera

