Gravidstatus

Idag är jag i vecka 23+1. För tillfället mår jag riktigt bra, jag har äntligen kommit in i den där tiden där i mitten då allt är bara bra. Trött är jag som sjutton, skulle kunna sova hur mycket som helst. Det tyckte jag att var bättre redan en tid men nu är jag nog tillbaka i den där grymma tröttheten. Men jag tycker ändå att jag kan stå ut med det, även om det är jobbigare nu med en liten hemma redan. Illamående har jag inte alls längre och konstigt nog så har foglossningen också varit bättre nu en tid. Bara någon dag nu och då som jag har riktigt sjukt annars märker jag knappt av det, helt otroligt. Magen den växer och skinnet spänner. Jag är igen där i det skedet att jag inte förstår hur den ska kunna töja mera, men nog gör den ju det. Jag smörjer magen alla dagar och här en kväll när jag höll på så påpekade Ben att hormonranden inte har kommit ännu. Det har jag inte alls tänkt på, jag hade en lång tydlig rand över hela magen senast men nu ser man inget ännu. Jag minns inte när den kom senast heller, synd. Lillis är en livlig krabat, lever om helt otroligt ibland men än så länge så är det bara mysigt. På torsdagen har jag rådgivning så då får vi se att allt ser bra ut, och hur mycket jag har fläskat till mig. Jag har på känn att jag kommer att ha svårt att inte jämföra med senast nu, jag vill ogärna gå upp mycket mer i vikt än då men jag vill inte heller börja stressa över det.
Jag har sovit riktigt bra på sista tiden. Flera nätter har jag inte ens varit upp en enda gång och det är helt otroligt, men så är jag ju trött också. Inatt drömde jag igen att lillis föddes. Den här gången födde jag hemma, eller hos mina föräldrar egentligen. Det var bara jag och Ben där och jag födde i soffan, i ett huj gick det den här gången också och det var en liten pojke som föddes. Riktigt underlig dröm igen lika som senast när jag drömde om förlossningen. Det skulle vara intressant att veta vad drömmarna egentligen betyder.

IMG_2377.JPG
En suddig bild på magen från veckoslutet
Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 thoughts on “Gravidstatus”

Kommentera

