Pepparkaksbak

Varför inbillar jag mig varje år att det ska vara en mysig och harmonisk stund när vi bakar pepparkakor ihop jag och Adde?! Antagligen för att det är just så som det ser ut på allas bilder och den bilden man får av andras bakning. Så är det nog ändå inte hos oss. Idag kunde jag inte hålla mig längre utan vi bakade och Adde var nog riktigt duktig. Det skulle säkert ha gått ännu bättre om inte jag skulle vara så noga med att det blir ordentligt. Jag måste nog träna på att sänka ribban lite om jag ska ha honom med i köket. Nog fick vi ju pepparkakorna bakta till sist och goda blev de så det är ju huvudsaken. Och visst är det roligt att göra saker tillsammans fast det är nervprövande. Sen kokade jag ännu risgrynsgröt för jag har haft sånt sug efter det en tid redan. Och före det fotade vi lite julkortsbilder. Så vi har haft riktigt jultema idag hos oss. Glögg har jag inte druckit ännu men nog köpt hem.

IMG_2405.JPG

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

