Vi klarade det

När jag en gång hade bestämt mig för att det skull bli en bra kväll idag så blev det ju också det. Det trots att jag och Adde var på tumis nästan hela kvällen. Det började bra ren när jag sökte hem honom, han följde med utan gnäll och jag behövde alltså inte bära honom skrikande till bilen, halleluja. Väl hemma hjälpte han mig att sätta på tvättmaskinen och att tända i spisen. Sen ritade han medan jag vek bort den torra tvätten och sen lekte vi med bilar. Där emellan mös vi riktigt nära varann i soffan. Sen tog jag ännu mod till mig och föreslog att vi skulle klippa hans hår som varit väldigt långt på sista tiden. Också det gick hur bra som helst när han fick paddan med youtube framför sig. Den enda gången han lite krånglade var när vi skulle duscha efteråt men med tanke på att allt brukar krångla så var det här mer än godkänt. Sen kom Ben äntligen hem och vi åt köttbullar och franskisar. Adde ska alltid ha senap på och äter det med god aptit, lite underlig tycker jag som inte ännu heller har lärt mig äta senap. Sen var kvällen nästan slut och vi var ännu sams. Inte en enda kisiolycka och inte en enda raivare (varken han eller jag hehe). Så jäkla skönt måste jag säga. Så här ska vi nog få alla kvällar att gå nu. Snart ska jag gå och sova men före det måste jag få några bitar choko som belöning för goda nerver.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

