Veckoslutet kom och for igen

Jaha måndag igen då, vad trevligt. Vi tar en genomgång av veckoslutet då. På fredagen hade Adde haft en bra dag i dagis, och så snöade det ju. Vi velade av och an om vi skulle fara till musiklekis eller inte och det slutade till sist med att vi for. Adde var sen ändå inte så värst samarbetsvillig där, jag vet inte om det berodde på att det var en vikarie där så att programmet inte var riktigt det samma som det brukar eller om han bara var trött. Jag hade lovat något gott till kvällen om han är snäll hela dagen så vi åkte och köpte chips. Det slutade ändå med att vi åt dem först på lördagen. På lördagen körde vi iväg till Salo för att besikta bilen som gick igenom. Sen skulle pojkarna till Motonet och till min lycka fanns det ett barnloppis där mittemot så jag kunde gå där istället. Stör mig ännu på att jag inte köpte en billig andra vinterhalare som jag hittade där. Den var nästan gratis så jag fattar inte varför jag inte tog den. Jag skulle verkligen vilja ha mera tid att gå på loppis. Sen skulle vi julhandla men sluga som vi var så hade vi ingen vagn med oss och Adde var rastlös efter allt bilåkas så vi hann bara in en sväng i Kappahl där han höll på att riva halva butiken sen gav jag upp. Jag måste julhandla utan honom helt enkelt. Men nu ska Ben vara på kurs tre kommande veckoslut så jag antar att jag får göra min julhandel på nätet, suck. Resten av lördagen var jag på tumis med Adde och vi tog ihop bara en gång så det var en ganska bra dag. Vi var ute i snön och lekte, jag plockade lingonris och vi byggde en snölykta. Sen for vi in och jag parkerade honom framför TVn medan jag band en krans till dörren. Det var såklart då vi blev i strid för han kunde inte hålla sig borta alls, och han är en sån drama queen. Vi tog igen det sen med att mumsa chips och dipp, riktigt mysigt. Söndagen spenderade vi hos mina föräldrar i brist på bättre sysselsättning. Adde blev snorig under natten så han var lite trött igår. Hoppas det nu inte blir något mera än lite snuva, jag har inte möjlighet att vara hemma från jobbet den här veckan så det skulle ju vara typiskt om han var sjuk hela veckan. Idag har vi föräldrasamtal i dagis, ska bli riktigt intressant. Säkert mycket diskussion om hans problematiska beteende just nu.

IMG_2445.JPG
Jag är SÅ nöjd med vinterhalaren, så snygg och inte alls för stor som jag var rädd för.

 

IMG_2449.JPG

IMG_2450.JPG

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

