Stress, samtal, Stokke

Jag måste säga att det är väldigt skönt att vi har kommit till mitten på veckan redan. Den här veckan känns bara stressig och tung och jag är trött. Och så har vi jobbets julfest på fredagen, vilket ska bli riktigt roligt men hur i hela världen ska jag orka på fredagen. Dessutom ska Ben på kurs hela lördagen och åker tidigt så någon sovmorgon får jag ju inte. Trevligt. Nåjo. Det händer en hel del där hemma, just nu har vi en grävmaskin där som gräver upp halva gården. Tyvärr for en av mina röda vinbärsbuskar med som jag hade viljat ha kvar. Jag själv kan inte börja gräva upp buskar just nu, och någon annan har inte funnits som haft tid. Det går väl att köpa en ny antar jag.

På måndagen hade vi ju föräldrasamtalet i dagis och det var riktigt intressant. Mest för att jag fick se att en del saker är exakt lika som hemma medan andra saker är helt annorlunda. Jag blev förvånad av mycket hon berättade. Det är roligt med de här samtalen, det känns som om jag känner mitt egna barn lite bättre igen. Det kanske viktigaste som jag tycker att kom upp var det att han behöver sin egen lugn och ro ibland. Han fungerar bättre när de är färre barn och kan annars också söka sig åt sidan ibland och greja själv. Det har nog märkts också för de dagar de inte är så många där så går allt bättre än när alla är på plats. Nu har jag skickat in ansökan om att ändra till 12 dagisdagar/månad från februari och jag tror att vi kommer att pricka in våra dagar då när de alla andra kanske inte är där. De flesta har tisdag-onsdag så vi kanske kör med onsdag-fredag eller så istället. Men det får vi se sen. Efter samtalet åkte vi efter en Stokke Tripp Trapp stol till som jag av en händelse råkade falla över på internet. Nu har vi två och borde klara oss många år framåt. Jag har verkligen gillat Tripp Trappen, och skulle vi inte ha köpt en till sån så skulle vi ha borde köpa en juniorstol. Då ser jag hellre två såna här hos oss. Den här var dessutom lite av ett kap, ganska sliten men jag vet inte om det gör något. Jag funderar på att måla den men vet inte riktigt om jag känner att jag har tid och ork för det projektet. Jag måste nog fundera på det ännu en tid.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

