Gravidmående

Jag tänkte att jag skulle uppdatera lite om mitt mående. Idag är jag i vecka 26+3 och nu kan jag faktiskt säga att jag är i den där perioden då jag mår som bäst. Foglossningen har varit bättre nu redan någon vecka, så jäkla skönt. Ibland bara kan det hugga till något otroligt, men det händer inte ofta. Trött är jag nog men det kommer jag aldrig att slippa, varken nu eller efter graviditeten har jag på känn. Lillis bökar på som aldrig förr, ibland tar det riktigt sjukt när hen trycker emot magen. Men mest är det bara mysigt att känna så mycket rörelser. En hel del sammandragningar har jag också, för det mesta kan jag undvika dem, jag vet vad jag kan göra och inte göra. En del dagar, som idag, kan de komma av minsta lilla. Då gäller det bara att ta det lugnt. Lite ovant är det att ha såna här ”krämpor”. Med Adde visste jag inte hur en sammandragning kändes före ungefär sista veckan. Så för tillfället tycker jag det är helt okej att vara gravid. Snart kommer jag bara att känna mig klumpig och jobbig så det gäller att njuta nu.

Så här helt bort från ämnet tänkte jag ännu skriva hur glad jag blev när jag läste att Tomas Ledin kommer till Ekenäs i sommar. Jag ska definitivt gå och se honom. Kanske man skulle boka in barnvakt nu redan, 15.8.2015 gäller det.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

