Sjukstuga

Inatt sov Adde jätte oroligt och sen vaknade han 4 och var helt ynklig. Jag trodde först att det var för att han behövde kisa men sen kände jag på honom och han var het. Så han fick lite burana och så somnade han om. Själv hade jag svårt att få tag i sömnen. Jag låg och väntade att klockan skulle bli så mycket att jag kunde meddela jobb och dagis att vi blir hemma. Han sov sen nästan ända till 9 och nu sover han igen. Ingen feber har han haft nu på förmiddagen heller, kanske lite stegring men vi har inte mätt. Näsan rinner lite och han hostar. Hoppas nu att det här inte blir något långvarigt. Får han feber brukar det betyda att han faktiskt är sjuk och det går sällan om utan läkarbesök och medicin. Men kanske nu. Det sjuka är ju förstås att jag den här veckan både tänkt på det och pratat om att han har hållits frisk nu. Nåjo. Så idag är det en riktig slödag för oss. Vi ligger om varandra i soffan och ser på tv. Passligt väder är det ju för det också, men ganska tråkigt blir det nog. Det mysigaste är nu när han vill känna när babyn sparkar i magen. Så otroligt gulligt!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

