Julshopping

Adrians feber var som tur kortvarig, men flunssig blev han sen så näsan rinner ganska bra på honom och hosta har han. Som tur så verkar det inte gå någon nöd på honom ändå fast man säkert själv skulle vara helt slut om man var lika snorig. På lördagen fick han hänga med mommo och mofa några timmar medan jag var iväg och julshoppade. Fatta lyxen att gå alldeles ensam i lugn och ro i butikerna! Så hemskt mycket behövde jag ändå inte gå runt för efter två butiker hade jag alla julklappar handlade. Sen passade jag bara på att köpa lite amnings bhn åt mig själv och så råkade jag snubbla in i Crocs butiken som hade slutförsäljning och köpte ett par nya crocs åt Adde till sommaren på -50%. En vårrock köpte jag också åt honom från Kappahl som var nedsatt till 20€. Så nu har vi julklapparna på det klara, endast lite blommor och en sväng till Alko kvar. Vi har minimerat julklappshandlandet ganska rejält och köper nästan bara åt barnen mera. Jag tycker det är helt onödigt att vi vuxna ska slösa pengar på varandra på oftast onödiga saker när vi nog har annat att sätta slantarna på. Åt Adde har vi inte heller köpt något själva ännu åtminstone annat än en ask med småbilar som jag tänkte att han kan få redan på julaftonsmorgon. Han kommer ändå att få en hel massa paket, och vi kan lika gärna ge något efter julen om vi så tycker att det är något han ännu borde få. Ja till lilla bebben köpte jag ju faktiskt också en body, Newbie med stjärnor som jag så länge trånat efter, och en ask tuttar när jag hittade fina som varken var blåa eller rosa.

På söndagen var jag som en zombie, jag fick nämligen inte sömn på lördagen utan låg och tvinnade runt i sängen till efter 1 på natten. Sen var Adde så trevlig att han vaknade redan 6 på söndagen så jag var verkligen slut. Jag försökte sova sen på dagen samtidigt som han men det lyckades inte heller. Jag har svårt att slappna av och komma till ro nu ibland, igårkväll hade jag en släng av det också. Jag ligger bara och funderar på viktiga saker som barnrum, Newborn set, babynest och liknande. Nåväl vi var ganska slappa hela söndagen och vilade mest på soffan och försökte bli av med flunssan så att vi skulle orka med en vecka vardag ännu. Sen kom Ben äntligen hem, jag gillar inte alls helger då han är borta båda dagarna. Men han klarade skolningen så det var bra. Sen fick vi mysa lite hela familjen tillsammans. Det samma gjorde vi igårkväll, satsade på familjetid. Fast Adde mest kollade på youtube, han hittade en ny favorit video där de öppnar påskägg och visar vad det finns i dem. Den kunde han sitta hur länge som helst och titta på. Tur att det inte behövs mycket för att underhålla en 2,5 åring alla gånger.

Nu gäller det att orka ännu 4 arbetsdagar, sen är jag ledig nästa vecka när dagis är stängt. Efter julen är sen Ben ledig två veckor så Adde får vara hemma ända tills dagis öppnar igen 7.1. Skönt med mycket ledigt och jag ser fram emot att träffa alla släktingar på julen.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

