Tack

Tack för alla fina ord, samtidigt som det är tungt att läsa så värmer det. Den här veckan som skulle bli en skön ledig julvecka blev istället ett rent helvete för oss. Allt gick dessutom så snabbt, från att allt var bra till total katastrof på ett ögonblick känns det som. Jag har ännu så svårt att förstå allt som har hänt. Jag är inte gravid längre men vi har heller inte vår efterlängtade dotter här med oss. Bara jag orkar så ska jag skriva mera om allt som hände, jag behöver det för att gå vidare. Just nu tar vi bara en dag i taget och jag är glad över att få vara hemma. Idag har vi alla varit till butiken en sväng men det kändes bara som om alla stirrade på oss. Fast det stundvis är jobbigt att orka ta hand om Adde också så är han ändå den som gör att vi orkar. Skulle vi inte ha honom så skulle det här vara mycket tyngre. Det har varit en omvälvande händelse för honom också, jag som bara skulle vara borta ett par timmar blev sen borta flera dygn och kom hem som en annan människa. Men han tar det nog bra. Vi pratar öppet om allt med honom, hur mycket han förstår är svårt att veta men här ska nog inget hyshas ner. Han är världens goaste när vi gråter och han kommer och klappar om oss och säger ingen fara. Det kommer bra stunder och det kommer dåliga stunder, men vi är starka tillsammans och kommer nog att komma över det här också i sinom tid. Framtiden blev plötsligt helt annorlunda än vi planerat, men någon mening finns det väl med det också hoppas jag. En sämre jul än det blev i år kan det ändå aldrig bli, och julen kommer heller aldrig att bli som förr. Det känns ändå rätt fint att alltid få minnas henne just vid jul. Innerst inne så vet jag att det gick på bästa möjliga sätt med tanke på omständigheterna och hon har det bra nu, men det känns bara så fruktansvärt orättvist och jag saknar henne så ❤️

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

12 reaktioner till “Tack”

  1. Så tungt det är att ens läsa. Blir med ens livrädd för framtiden med tanke på min egen skrutt i magen som ännu bara är i vecka 26. Kan bara föreställa mig känslan, fäller tårar för er. Vad kan man säga? Det tar tid. Tur på sitt sätt att ni har Adde som tvingar er ta er igenom dagarna, kan föreställa mig att det annars vore ännu svårare. Oj hjälp. Jag vill skriva så många ord för att försöka trösta, men man kan ju inte säga nåt för att göra det lättare. Kramar. Megakramar. Livet är så väldigt, väldigt orättvist. Kram. ❤

    1. Tack Sandra ❤ Den där rädslan finns nog där livet ut när man får barn. Alltid kan det ju hända så mycket, man tror det bara inte före det gör det. Verkligen tur att vi har vår Adde som gör att vi orkar kämpa vidare ❤

  2. Det skär i hjärtat att läsa om det hemska som hänt er. Men fint att du/ni orkar dela med er. Bra att ni har Adde med i processen. Barn förstår så mycket mer än vad vi vuxna tror och klart de ser o märker på sina föräldrar och andra runt omkring att nånting är annorlunda.

    Finns här för er 💜

    1. Tack ❤️ Det är skönt att kunna skriva fast det är tungt. Jag kommer nog att behöva det. Adde är så klok så han förstår säkert mera än vi tror ❤️

  3. Går inte en sekund utan att ni finns i mina tankar! Inget jag skriver kommer att göra så att det känns bättre. Kan inte föreställa mig det ni går igenom, hur mycket jag än försöker. Men ni är starka. Ni har varandra! Kämpa på & massor med kramar till er. Det som hänt er är det värsta en förälder kan vara med om. Att mista sitt eget barn är något så fruktansvärt att man inte ens vill tänka på det! Styrkekramar ❤

  4. Det gör så ont o jag sörjer verkligen med er! Det är så fruktansvärt hemskt! Vi förlorade vår lilla tvåa redan i magen. Ta tid på er, sörj, gråt, finns för varann. Dom säger att tiden läker alla sår, men när man förlorat ett barn så finns såret alltid där. Kramar ❤

Kommentera

