Namnet

Vi hade ju hela tiden på känn att det var en liten flicka som vi väntade. Pojknamn hade vi inte alls utfunderat ännu, men flicknamnet blev klart för några veckor sedan. Så när det blev tal om att vi kanske måste nöddöpa henne så var det ett enkelt val.

Alma blev det efter min farmor. Ett namn som jag aldrig tidigare ens tänkt på men som jag plötsligt blev totalförälskad i. Till min stora lycka gillade Ben det också.

Amanda var ett annat favorit namn och det bara för att det är fint. Dessutom passar det ju bra med Alma.

Så nu blev båda våra barn A.A. Alma fick ändå mitt efternamn eftersom vi inte är gifta och aldrig hann erkänna något faderskap. Ben undrade också om jag inte ville spara Alma, men det ville jag nog inte. Hon förtjänade att få det finaste namnet. Inget säger ju heller att vi kommer att få någon användning av det senare så då skulle det bara störa att vi inte tog det nu. Idag beställde jag en likadan doptavla åt henne som Adde har från Walldesign. Vi ska laga en egen hylla med hennes grejer och också köpa någon fin låda att lägga de små minnen vi har av henne i.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 reaktioner till “Namnet”

  1. Alma är jätte fint! Ett namn jag också skulle kunna tänka mig om vi skulle ha fått en dotter. Då jag väntat båda pojkarna har jag genast vetat vad de skulle heta om de blev flickor. Men pojknamn var det svårare att bestämma sej för. Det är faktiskt Hubbe som kommit med förslagen på Linus och Felix 🙂

    1. Med Adde hade vi genast klart pojknamn, då var flicknamnet svårare igen. Men nu var pojknamnet jätte svårt, inget kändes riktigt rätt. Min systers pojke heter också Linus 🙂

Kommentera

