Träning

Okej så när kan man börja träna efter ett kejsarsnitt? Nu tänker jag mest på magmusklerna som jag är så rädd för att skada på något vis. Och jo jag vet att det bara gått två veckor ännu men jag är så rastlös och trött på att inte få lyfta något. Jag behöver något att koncentrera mig på och göra med min lediga tid.

Annonser

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 thoughts on “Träning”

  1. Att träna magmusklerna bör man vara försiktig med 4-6 veckor efteråt, om inte ännu längre. Särskilt tyngre övningar som crunches, situps, planka o så. Man kan göra enkla magövningar som att dra in magen o napan mot ryygraden när man står, först kan man göra d riktigt försiktigt och sen ”dra in” så att säga hårdare för att stärka o känna efter hu d känns. Promenader är ju också bra 🙂 viktigt att lyssna på sin kropp. Den säger nog till om man ska sakta ner.. men svårt de där efter snitt. Va rädd att såret sku spricka upp

    1. Jag är också rädd för såret fast det ju nog nu ren har läkt helt på utsidan åtminstone. Jo jag får nog vänta några veckor ännu med att göra nånting desto mera men promenera ska jag nog börja. O knipövningar måste jag nog få in som en daglig grej 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s