Vila i frid <3

Så var den här tunga dagen och begravningen över. Hela morgonen och förmiddagen höll jag mig sysselsatt, skurade hela huset och besökte frissan. Stannade jag upp så var det bara jobbigt så jag gick på i 110 hela tiden. På vägen till kyrkan började det sen kännas riktigt tungt. Men när vi kom fram till kyrkan så kom solen fram, den enda stunden idag som solen sken ❤ Idag kändes det inte fullt lika jobbigt att se den lilla kistan heller, vi var "vana" redan. Blommorna var så fina också så det gjorde det lite bättre. Vi var bara våra allra närmaste där så vi satt på stolar framme runt Alma och det kändes också riktigt bra. Vi var alla nära. Allt var så fint, prästen pratade fint och känslosamt och allt var precis så som vi ville. Prästen tände ett dopljus åt henne också som vi fick hem, det kändes fint eftersom hon ju aldrig fick något sånt men nog är döpt. Vi hade valt Shirley Clamp – Jag fick låna en ängel som kantorn sjöng. Den är så otroligt fin men det var också den tyngsta stunden när hon sjöng den. Allt gick faktiskt bättre än jag hade tänkt mig och det känns bra efteråt. Ett lugn har liksom lagt sig och jag märker att det har varit en lång och tung vecka, jag är helt slut och kommer antagligen att slockna genast som Adde lagt sig. Imorgon ska vi besöka graven med honom och han ska få lägga sin ros där och vi ska tända ljus. Skönt att ha henne här nära oss. Jag kommer nog att gå dit ofta och väntar redan på att få göra det fint i sommar där åt henne. Älskade saknade barn.

Tack till alla som tänkt på oss och tagit del i vår sorg. Det har varit skönt att ha mångas stöd idag.

En liten ängel kom, log och vände om.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Vila i frid <3”

  1. Fast jag inte känner dej på ”riktigt” utan via bloggen och instagram så får jag emellan den där känslan att jag bara skulle vilja rusa fram och krama om dej! Ge en riktigt stor kram. Låter som en fin begravning. Sköt om er <3<3

Kommentera

