Måndag

Jag trodde det var lördag igår men så bra var det ju inte. Så det är måndag idag. Ben åkte iväg för att jobba lite idag för första gången sen vi kom hem från sjukhuset. Jag orkade just och just stiga upp när han åkte. Jag borde göra lite mera på dagarna så att jag skulle vara tröttare på kvällarna och somna i tid. Nu är jag uppe allt för länge och sen trött på morgonen när Adde vaknar 7. Jag och han har varit riktigt slöa idag också, jag har pyjamas på mig ännu. Bara Ben kommer hem så måste jag åka och handla. Störande att inte kunna fara själv med Adde nånstans nu. Och så måste jag till bibban. Jag fick nämligen en påminnelse därifrån idag om en bok som jag aldrig har lånat. Så sjukt irriterande med dylika rådd. Särskilt just nu när mina nerver inte tål någonting. Så det går väl lika där som i Kela då när jag blev riktigt förbannad. Riktigt måndagsfiilis idag.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

