Helt okej

Dagarna just nu är ganska bra. Någon riktigt dålig dag har jag inte haft på en tid nu. Men jag märker också att det går bättre om jag har saker att göra hela tiden. Att vara ensam hemma med Adde i skit väder är t.ex. ingen höjdare, då blir det en sämre dag. Också det att jag inte kan åka iväg ensam med honom så mycket ännu stör mig. Jag skulle gärna åka till simhallen och sånt för han pratar om det hela tiden. Men jag kan inte lyfta så mycket på honom, det märker jag genast som jag anstränger mig lite mera. Magmuskler tror jag att jag inte alls har längre. Glömmer jag bort mig och sätter upp mig som jag vanligtvis brukar i sängen eller soffan så håller jag på att gå av efteråt. Mysigt. Men psykiskt är det helt okej faktiskt. Det störda är bara att det också känns fel. Det känns som om jag inte borde få må bra och vara glad. På fredagen är det en månad sen hon föddes och dog. Får jag verkligen vara glad ”redan”? Jag vet ju att jag får, men ändå känns det inte så. Tänk att allt hela tiden kan kännas fel. Idag var det bebisar på tidningen igen. En pojke 2,5 år hade fått en lillasyster. Fan också. Vi besökte vår lillasyster vid graven imorse och tände ljus. Här hemma brinner ett ljus för henne varje kväll som jag släcker när jag går och sova och säger godnatt åt henne. Jag kommer nog aldrig att kunna sluta med det tror jag. Idag ska vi åka och beställa gravstenen också. Det tar aldrig slut med saker som ska ordnas och göras. Nu blev det här ett riktigt svammel igen, det går liksom inte att skriva något slugt och sammanhängande tydligen.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

